آموزگار

فرهنگی . اجتماعی . سیاسی . مذهبی

آموزگار

فرهنگی . اجتماعی . سیاسی . مذهبی

مقام رضا

پیامبر اکرم (ص) در شب معراج از پرودگار سؤال کرد، پرودگارا! چه عملی نزد تو افضل است؟
خدای سبحان خطاب فرمود: «چیزی نزد من بهتر از توکل بر من و راضی بودن به قسمت من نیست. یا محمد! محبت خود را نسبت به دوستانم و دوستی خود را به کسانی که در راه من مهربانی می کنند و محبت خود را به کسانی که خود را به من متصل نموده اند و نیز لطف خود را به کسانی که به من توکل می کنند واجب نمودم، محبت من حد و مرز ندارد.
هر زمانی که دوستی خود را نسبت به دوستانم زیاد نمودم، نشانه ای در آن قرار می دهم و ایشان نظر می کنند به مخلوقات من، هم چنان که من به آنها نظر می کنم و حوائج خود را به مردم نمی گویند و شکم های خود را از حرام نگاه می دارند و در دنیا به ذکر و محبت من متنعم هستند و من کمال رضایت را از ایشان دارم».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد