آموزگار

فرهنگی . اجتماعی . سیاسی . مذهبی

آموزگار

فرهنگی . اجتماعی . سیاسی . مذهبی

خداوندا شبم را روز گردان - نظامی گنجه ای

خداوندا شبم را روز گردان‏

چو روزم در جهان پیروز گردان‏

شبى دارم سیاه از صبح نومید

در این شب روسپیدم کن چو خورشید

غمى دارم هلاک شیرمردان‏

برین غم چون نشاطم چیر گردان‏

خداوندا شبم را روز گردان‏

چو روزم در جهان پیروز گردان‏

شبى دارم سیاه از صبح نومید

در این شب روسپیدم کن چو خورشید

غمى دارم هلاک شیرمردان‏

برین غم چون نشاطم چیر گردان‏

ندارم طاقت این کوره تنگ

خلاصى ده مرا چون لعل از این سنگ‏

تویى یارى‏رس فریاد هر کس‏

به‏فریاد من فریادخوان رس‏

به‏آب‏دیده طفلان محروم‏

به‏سوز سینه پیران مظلوم‏

به‏بالین غریبان بر سر راه‏

به‏تسلیم اسیران در بن چاه‏

به‏داور داور فریاد خواهان‏

به‏یارب یارب صاحب گناهان‏

به‏پاک‏آیینى دین پرورانت‏

به‏صاحب سرى پیغمبرانت‏

به‏محتاجان در بر خلق بسته‏

به‏مجروحان خون بر خون نشسته‏

به‏دورافتادگان از خان و مانها

به‏واپس‏ماندگان از کاروانها

به‏وردى کز نوآموزى برآید

به سوزى کز سر سوزى برآید

به‏نورى کز خلایق در حجابست‏

به‏انعامى که بیرون از حسابست‏

به‏مقبولان خلوت برگزیده‏

به‏معصومان آلایش ندیده‏

به‏هر طاعت که نزدیکت صوابست‏

به هر دعوت که پیشت مستجابست

به‏آن آه پسین کز عرش پیشست‏

به‏آن نام مهین کز شرح بیشست‏

که رحمى بر دل پرخونم آور

وز این غرقاب غم بیرونم آور.

نظامی گنجه ای

نظرات 1 + ارسال نظر
بازگشته دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:12 http://abrishamezomokht.mihanblog.com/

خداوندا به فریاد دلم رس
کس بی کس تویی ما مانده بی کس
همه گویند ((طاهر))کس نداره
خدا یار مویه چه حاجت کس
((باباطاهر))
ممنون از بابت این پست به ما هم سری بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد